Quin llibre trio?
5. Les parts d'un llibre
5.1. La coberta
La coberta* del llibre té dues utilitats:
-
- protegir el llibre i,
- atreure lectors
Quina informació hi trobem?

Si et fixes, la il·lustració és l’element que capta la primera mirada del lector potencial; és per això que les editorials saben com n’és d’important i en tenen molta cura. Observant la il·lustració ens podem fer una idea de l’argument de la novel·la.
En una novel·la, la il·lustració de la portada i el títol pot variar segons l’editorial, l’edició, l’idioma... Observa els següents exemples:

En el cas d’aquesta novel·la, com que és molt coneguda i està traduïda a molts idiomes, té una gran varietat de portades. En les traduccions s’acostuma a respectar el títol original, però no sempre és així.
Uns altres exemples de portades diferents:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
*La coberta en d'altres idiomes: cubierta (castellà), première de couverture (francès), the cover of the book o book cover (anglès).








