Entre el recurs i l’activitat

Una lliçó és una activitat avaluable interactiva entre l’estudiant i el sistema, de manera que aquest va rebent informació seqüenciada (recurs) a la qual ha de donar resposta (activitat). La resposta pot anar des de simplement fer un clic per avançar i veure una altra pantalla fins a respondre una pregunta del tipus que decidiu. Segons la resposta que doni l’estudiant, podeu guiar-lo per diferents camins, que poden ser continuar, tornar sobre la mateixa pàgina o bé fer un salt cap a una altra pàgina tot seguint una ramificació.

L’aspecte més interessant de les lliçons és la possibilitat de fer itineraris d’aprenentatge, ramificacions del camí segons les respostes dels estudiants.

Les lliçons permeten moltes possibilitats a l’hora d’introduir conceptes nous, procediments o, simplement, practicar una sèrie de conceptes apresos a través d’altres recursos. L’opció de donar format de diapositiva a les pàgines pot enriquir molt la presentació de qualsevol tipus d’informació nou.

A l’exemple de la imatge esteu presentant una informació que l’estudiant ha de consultar i, un cop llegida, una pregunta (P1) amb tres respostes: una de correcta (R2), que el permetrà seguir amb la lliçó i anar a la pregunta següent (P3), una de falsa (R1), que li tornarà a presentar la mateixa pàgina, i una tercera resposta (R3) que el durà a una pàgina de reforç (P2) que el pot retornar més endavant al camí principal fins acabar la lliçó (P4).

navegació segons la resposta de l'usuari


Darrera modificació: dijous, 10 de març 2011, 13:42