Quan tingueu el bloc creat, heu de decidir si voleu gestionar-lo (enviar missatges) només els mestres i que els alumnes només puguin consultar el que vosaltres pengeu (també poden fer comentaris si els autoritzeu), o bé si voleu que els vostres alumnes puguin enviar missatges al bloc. Si convideu als alumnes a escriure en el bloc, els esteu permeten només enviar missatges, en cap cas podran modificar la configuració o l’aspecte del bloc.

Per donar permisos als alumnes és imprescindible que disposin d’un compte de correu. Si us interessa, podeu fer que se’n creïn un a gmail. Necessitareu aquest compte per podar enviar les invitacions al bloc.

Quan comenceu a utilitzar el vostre bloc se us obre aquesta finestra, la utilitat de la qual veurem més endavant.



B9


Ara per ara hem de buscar a les pestanyes de la part superior la que posa “Configuració

1


Des d’aquesta pestanya podeu accedir a diferents apartats que fan relació a la configuració del vostres bloc.
Pararem més atenció a “Permisos”, de les altres en parlarem més endavant.

2


Quan l’obriu apareix un menú que us permet, d’una banda afegir Autors del bloc. Per afegir nous autors només cal que escriviu les adreces de correu electrònic dels qui vulgueu convidar, separades amb comes, en l’espai on diu Convideu més persones a escriure al vostre bloc.

2

Tots els qui convideu a escriure al bloc podran enviar-hi missatges. Els convidats els podeu eliminar quan vulgueu, però penseu que només l’administrador és qui pot convidar i modificar la plantilla, mentre que els convidats només poden escriure.

D’altra banda, des de la mateixa pàgina de Permisos podeu determinar qui pot llegir el vostre bloc.

2







Modifié le: mardi 22 mars 2011, 11:00