Els qüestionaris de Moodle estan pensats per fer-se servir en moltes situacions. Això implica que existeix un gran nombre de maneres amb les que els usuaris poden interactuar amb ell.

Per exemple, no és el mateix un test d'autoavaluació, on s'espera que l'alumna rebi retroaccions de cada resposta i pugui fer múltiples intents, que un examen on, probablement, fins al final no rebi cap tipus de retroacció.

Malgrat que existeix un manual molt avançat per configurar tot el comportament, el camp de Comportament de la pregunta ens permet seleccionar un dels estereotipus preconfigurats de forma fàcil. A continuació s'expliquen quins són aquests estereotipus:


Retroacció diferida (tipus per defecte)

L'estudiant ha de contestar tot el qüestionari i trametre'l sencer sense cap mena de retroacció. Un cop enviat, el sistema calcularà la qualificació i li mostrarà les retroaccions de les seves respostes.


Mode adaptatiu

Permet a l'estudiant realitzar múltiples intents de cada pregunta abans de passar a la següent. Tot i això, cada cop que re-intenti aquesta pregunta tindrà la penalització indicada en la pròpia pregunta, o sigui que contarà menys.

En cas que no es vulguin aplicar penalitzacions es pot seleccionar el Mode adaptatiu (sense penalitzacions)


Interactiu amb intents múltiples

Quan l'estudiant estigui fent el qüestionari, aquest no el deixarà passar de pregunta fins que la respongui correctament o bé hagi realitzat masses intents (en tal cas la tindrà errònia).

El nombre d'intent així com les retroaccions que rebrà a cada intent poden configurar-se a cada pregunta.

Important: aquest és l'unic mode que admet preguntes condicionals


Retroacció immediata

Al respondre cada pregunta, l'estudiant rebrà una retroacció sobre si l'ha respost bé o malament i després passarà a la següent pregunta. Sense poder modificar la seva resposta.


Retroacció diferida amb QBC (CBM)

Les opcions amb les sigles QBC incorporen un nou paràmetre a cada pregunta on l'estudiant pot indicar el greu de certesa que té sobre la resposta. D'aquesta manera, quan l'estudiant enviï el qüestionari, els sistema evaluarà cada pregunta segons aquest grau de certesa.

Per exemple, una pregunta correcte amb la certes baixa contarà menys que una pregunta correcta amb la certesa alta. Igualment, una pregunta errònia amb certesa baixa contarà menys que una pregunta errònia amb la certesa alta.


Retroacció immediata amb QBC (CBM)

El funcionament és idèntic a la Retroacció diferida amb QBC (CBM) però on l'estudiant sap si ha respost correctament just després de contestar cada pregunta.



Darrera modificació: dijous, 27 d’octubre 2016, 12:25