Actividades y recursos MoodleActivitats i recursos Moodle
Esquema per temes
-
Data d'inici: del 8 de juny de 2018
Data de final: al 15 de juny de 2018Objectius
- Conèixer els diferents tipus d'activitats i recursos
dels que disposa el campus uLearn
Professorat
- Mònica Grau
Objectius
- Conèixer els diferents tipus d'activitats i recursos
dels que disposa el campus uLearn
Professorat
- Mònica Grau
- Conèixer els diferents tipus d'activitats i recursos
-
De donde proviene Moodle y porqué se ha convertido en el estándar educativo en España y la mayoría del mundo.
D'on prové Moodle i perquè s'ha convertit en l'estàndard educatiu a Espanya i a la majoria del món.
-
En aquest tema veurem com estan organitzats els elements que conformen un curs de Moodle
-
Els formats de curs determinen com s'estructura un curs i les activitats. Malgrat que la majoria de cursos solen fer servir el format per temes, cal saber que existeixen altres opcions.
-
Els filtres permeten que els continguts escrits directament al campus (etiquetes, pàgines, llibres, missatges al fòrum, lliuraments en text, glossaris...) passin per certs filtres abans de mostrar-se per pantalla. D'aquesta manera és possible eliminar o afegir continguts addicionals als textos.
-
Totes les accions que efectuen els usuaris a Moodle queden enregistrades com a esdeveniments en un log. Mitjançant la secció d'informes el professor pot consultar quines accions han realitzat els usuaris dins d'un context de curs.
-
El curs de Moodle permet classificar ens estudiants en grups. Però en molts casos aquesta organització no és suficient i, per aquest motiu, també existeix el concepte d'agrupament, que permet de grups de grups.
-
Dins del curs, es considera Recurs tota aquella activitat on l'alumne només pot tenir un rol passiu o, el que ve a ser el mateix, que no té cap mena d'avaluació per part del professor.
Per defecte, els recursos disponibles a Moodle són elements destinats principalment a penjar continguts estàtic com apunts, imatges o vídeos que serán consumits pels alumnes.
-
-
Aquesta carpeta conté alguns arxius d'exemple i s'accedeix com un únic recurs din del curs
-
-
Aquest és un exemple de recurs de tipus URL normal
-
Dins de Moodle existeixen diverses eines que permet plantejar preguntes a l'alumnat. En aquest tema veurem l'ús i les diferències entre el qüestionari, la retroacció (feedback), la consulta i l'enquesta.
-
Més enllà dels qüestionaris, Moodle permet que els alumnes realitzin altres tipus d'activitats. En aquest tema veurem les tasques.
Les tasques permeten que els estudiants realitzin diversos tipus de lliurament. El més comú és lliurar un arxiu, però veurem que hi ha altres opcions.
AVÍS: és important llegir com funcionen els grups i agrupaments abans de continuar.
-
Moodle cada cop disposa de més eines per aconseguir que el contingut dels cursos s'adapti al ritme d'aprenentatge i millori l'interès de l'alumnat. En aquest tema veurem quines són aquestes eines i perquè serveixen.
-
Per tal de fer més clara l'explicació, s'inclouen alguns exemples més complexes de restricció d'accés.
-
Tota activitat avaluable del curs disposa de la seva columna a la graella de qualificacions. A l'apartat de qualificacions del curs és possible editar les qualificacions d'aquestes activitats, però també organitzar-les, afegir més elements avaluables i realitzar càlculs automàtics.
-
En aquest tema veurem com funciona un dels mètodes més útils d'avaluació d'activitats.