Esquema per temes

  •    Data d'inici: del 8 de juny de 2018
    Data de final: al 15 de juny de 2018

    Objectius

    • Conèixer els diferents tipus d'activitats i recursos
      dels que disposa el campus uLearn

    Professorat

    • Mònica Grau

    Objectius

    • Conèixer els diferents tipus d'activitats i recursos
      dels que disposa el campus uLearn

    Professorat

    • Mònica Grau

  • IntroducciónIntroducció

    De donde proviene Moodle y porqué se ha convertido en el estándar educativo en España y la mayoría del mundo.

    D'on prové Moodle i perquè s'ha convertit en l'estàndard educatiu a Espanya i a la majoria del món.

  • Organització del curs

    En aquest tema veurem com estan organitzats els elements que conformen un curs de Moodle

    • Els formats de curs determinen com s'estructura un curs i les activitats. Malgrat que la majoria de cursos solen fer servir el format per temes, cal saber que existeixen altres opcions.

    • Els filtres permeten que els continguts escrits directament al campus (etiquetes, pàgines, llibres, missatges al fòrum, lliuraments en text, glossaris...) passin per certs filtres abans de mostrar-se per pantalla. D'aquesta manera és possible eliminar o afegir continguts addicionals als textos.

    • Totes les accions que efectuen els usuaris a Moodle queden enregistrades com a esdeveniments en un log. Mitjançant la secció d'informes el professor pot consultar quines accions han realitzat els usuaris dins d'un context de curs.


    • El curs de Moodle permet classificar ens estudiants en grups. Però en molts casos aquesta organització no és suficient i, per aquest motiu, també existeix el concepte d'agrupament, que permet de grups de grups.

  • Recursos

    Dins del curs, es considera Recurs tota aquella activitat on l'alumne només pot tenir un rol passiu o, el que ve a ser el mateix, que no té cap mena d'avaluació per part del professor.

    Per defecte, els recursos disponibles a Moodle són elements destinats principalment a penjar continguts estàtic com apunts, imatges o vídeos que serán consumits pels alumnes.

  • Activitats de tipus test

    Dins de Moodle existeixen diverses eines que permet plantejar preguntes a l'alumnat. En aquest tema veurem l'ús i les diferències entre el qüestionari, la retroacció (feedback), la consulta i l'enquesta.

  • Activitat de tipus Tasca (Assign)

    Més enllà dels qüestionaris, Moodle permet que els alumnes realitzin altres tipus d'activitats. En aquest tema veurem les tasques.

    Les tasques permeten que els estudiants realitzin diversos tipus de lliurament. El més comú és lliurar un arxiu, però veurem que hi ha altres opcions.

    AVÍS: és important llegir com funcionen els grups i agrupaments abans de continuar.

  • Eines de Learning design

    Moodle cada cop disposa de més eines per aconseguir que el contingut dels cursos s'adapti al ritme d'aprenentatge  i millori l'interès de l'alumnat. En aquest tema veurem quines són aquestes eines i perquè serveixen.

    • Per tal de fer més clara l'explicació, s'inclouen alguns exemples més complexes de restricció d'accés.

  • Qualificacions

    Tota activitat avaluable del curs disposa de la seva columna a la graella de qualificacions. A l'apartat de qualificacions del curs és possible editar les qualificacions d'aquestes activitats, però també organitzar-les, afegir més elements avaluables i realitzar càlculs automàtics.

  • Rúbriques

    En aquest tema veurem com funciona un dels mètodes més útils d'avaluació d'activitats.

  • Certificats i fòrums