El Fòrum és una eina de comunicació i treball dins dels cursos de Moodle. Un fòrum pot veure's com una pissarra de missatges online on professors i alumnes poden col·locar nous missatges o respondre a uns altres més antics creant així, fils de conversa.

No és necessari que els participants d'un Fòrum estiguin dins de l'assignatura al mateix temps que els seus companys per dur a terme una discussió. Cada intervenció queda registrada en el sistema amb el nom del seu autor i la data de la seva publicació, de manera que seguir una discussió es converteixi en una tasca intuïtiva per a l'usuari.

Moodle permet crear diferents tipus de Fòrum, donant la possibilitat d'incorporar arxius adjunts i fins i tot valorar les intervencions dels usuaris. També és possible subscriure's, rebent per correu electrònic cada nova intervenció, i fins i tot permet habilitar canals de notícies RSS, amb el que els usuaris que disposin de lectors de notícies en aquest format coneixeran les últimes intervencions sense necessitat d'entrar en el sistema.

Exemples d'ús:

Resolució de dubtes, debats, treball en grup, exposició de preguntes freqüents (FAQs), etc.

Per afegir un Fòrum al curs s'han de seguir els següents passos:

  1. Seleccionar “Fòrum” en el menú “Agregar una activitat”.
  2. A la següent pàgina, s'introdueix el “Nom” del Fòrum.
  3. Seleccionar el “Tipus de fòrum” d'entre els següents:
    • Un debat senzill. El professor planteja un únic tema de debat.
    • Cada persona planteja un debat. Cada participant podrà plantejar un únic tema de debat.  És molt útil perquè els estudiants presentin algun treball o responguin a  alguna pregunta. Cada tema de debat pot tenir múltiples intervencions.
    • Fòrum per a ús general. Cada participant pot obrir quants debats desitgi i a cada debat col·locar múltiples intervencions.
    • Fòrum General amb format de Blog. Es diferencia del Fòrum per a ús general en què apareix directament el primer missatge de cada debat.
    • Fòrum P i R (Preguntes i respostes). Cada participant ha de contestar a una pregunta plantejada pel professor. Els participants no podran veure la resta de respostes dels seus companys fins que no hagin contestat a la pregunta plantejada.
  4. En el camp “Introducció” explicar la temàtica dels debats i intervencions.
  5. La “Modalitat de subscripció” implica que una còpia de les intervencions, arribi per correu electrònic a tots els participants del curs.
  6. “Rastreig de lectura” permet un seguiment dels missatges llegits i no llegits i de les discussions d'un fòrum. Existeixen tres possibilitats:
    • Opcional: l'alumne decideix si vol fer un seguiment del Fòrum.
    • Connectat: permet que el professor obligui a l'alumne a fer el seguiment.
    • Desconnectat: No es fa seguiment.
  7. El professor pot decidir si poden adjuntar-se arxius a les intervencions, i en aquest cas la grandària d'arxiu permès en “Grandària màxima de l'arxiu adjunt”.
  8. El professor també pot determinar el “Nombre màxim d'arxius adjunts” a un missatge.
  9. En “Llindar de missatges per a bloqueig”, es limita el nombre de missatges que un alumne pot publicar. Els paràmetres ajustables són, el nombre de missatges permesos en un període i el nombre de missatges per a l'avís.
  10. En “Tipus de consolidació” es decideix si les intervencions del fòrum es qualifiquen. El professor defineix que escala de valoració s'utilitza per a aquestes qualificacions (d'1 a 10, d'1 a 100, etc.). A més permet triar el tipus de qualificació a aplicar (mitjana de qualificacions, qualificació màxima, qualificació mínima, etc.)

Mode de grups

En aquesta activitat la Manera grup es comporta de la següent manera:

  • “No hi ha grups”. Tots els estudiants poden debatre entre si.
  • “Grups separats”. Els estudiants només poden interactuar amb els membres del seu grup.
  • “Grups visibles”. Els estudiants només poden interactuar amb els membres del seu grup, però poden veure totes les intervencions d'altres grups.


Darrera modificació: dilluns, 5 de març 2018, 17:03